Uniós pénzből fejlesztették a PTE Gyakorlót

2018.10.30.

A Pécsi Tudományegyetem Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium és Óvoda 2015 óta működik többcélú intézményként az egyetem fenntartásában. Most komoly felújításokon és fejlesztéseken esett át, európai uniós támogatásból, 150 millió forint értékben.

Az EFOP-4.1.3-17-2017-00175 kódszámú „A Pécsi Tudományegyetem Gyakorló Általános Iskolák és Gimnázium infrastrukturális fejlesztése” c. projekt keretében idén nyáron zajlott le egy komplex felújítás.

A székhelyintézményben, a Babitsban a teljes tetőszerkezet megújult, korszerű wifi-hálózat épült ki, mely összeköti az intézményt az egyetem hálózatával, illetve más hazai és külföldi egyetemek vérkeringésébe kapcsolja be. Kialakításra került egy digitális oktatást segítő IKT tanterem. E fejlesztések, és az eddigi lehetőségek (40 tablettel és interaktív táblával ellátott Smart School tanterem, természettudományos és nyelvi laborok) biztosítják azt, hogy a gimnáziumba jelentkező motivált, fejlődni, magukat kiteljesíteni vágyó diákok az átlagosnál jobb infrastrukturális körülmények között tanulhassanak. Erősítik azt a szakmai munkát, mely kiváló versenyeredményekben, magas tanulmányi átlagokban, imponáló emelt érettségi eredményekben, országosan is kiemelkedő beiskolázási mutatókban nyilvánul meg.
A gimnáziumban az Európai Tehetségpont, a szakkörök, nyelvtanulási, színház- és hangverseny látogatások, énekkari, énekegyüttesi és színjátszó-körbeli szereplési lehetőségek, az idén 25 éves jubileumát ünneplő Ostinato együttesben való zenélés, valamint színes sportolási kínálat teszi az eredményes tanulást eredményessé, a diákéveket emlékezetessé.

Az 1. Számú Általános Iskolában a pályázat lehetővé tette a Bolyai terem teljes felújítását. A festés, parkettázás, mázolás mellett új világítótesteket és esztétikus, jól árnyékoló rolókat szereltek föl, valamint kiépítették 18 számítógép csatlakoztatása számára az elektromos hálózatot. Ezzel lehetőség nyílt arra, hogy olyan biológia, matematika, földrajz vagy éppen történelem órát tartsanak ebben a hagyományosan berendezett tanteremben, ahol a gyerekek odaülhetnek egy-egy számítógéphez is, és kutathatnak az interneten, vagy online feladatokat végezhetnek, esetleg prezentációkat készíthetnek az adott tananyaghoz kapcsolódóan.
Délutánonként olyan szakkörök vehetik birtokba a termet, mint az öt éve működő eTwinning szakkör, ahol a gyerekek internet segítségével kapcsolatot teremtenek más országok kortárs csoportjaival, s közös projektet hoznak létre velük.

A pályázat segítségével kapott új burkolatot az udvaron lévő sportpálya, melyet a délelőtti testnevelés órákon kívül délutánonként atlétika, kézilabda, kosárlabdaedzéseken használhatnak a tanulók. Ezzel lehetővé válhat, hogy megismétlik a korábbi szép sikereket: 2017-ben az Országos Diákolimpián 1., 2018-ban 2. helyezett lett a gyakorlóiskola közös fiú csapata.
A táncterem új burkolatot, új ablakokat kapott, a szellőzését megújult berendezés biztosítja. A megújuló infrastruktúra az iskola eddig is magas keresettségét, méltán híres szakmai eredményeit segít megőrizni.

A Deák Ferenc Gimnázium és Általános Iskola szintén kiemelt feladatának tekinti a tehetséggondozást. A megújult terek lehetővé teszik e tevékenység további színesítését, eredményességét. Az Oktatási Hivatal Bázisintézményeként, Matematikai Tudásközpontjaként is működő tagintézmény lehetőséget kapott arra is, hogy az intézményi jó gyakorlatokat széles körben megossza, regionális, megyei tanulmányi versenyeket szervezzen, képzéseket tartson.

A pályázat keretében kialakított tornaszobában, udvari pályákon, illetve a tanulást a hétköznapokban támogató újabb IKT tanteremben további lehetőség van a pedagógusok gazdag módszertárának további színesítésére. Kiteljesedhet a már eredményesen alkalmazott meseterápia, játékosítás, mozgáskotta használata, folytatódhat a kreatív matematika – ahol a pedagógusokkal együttműködő művészek által behozott kreatív ötletek növelik a tanulói motivációt és eredményesebbé teszik a kritikus tantárgyak oktatását is. További jelentős hangsúlyt kaphat a nevelő-oktató munkában a 7 szokás-Életrevaló program, vagy akár az Ökoiskolai cím tevékenységei.

A megújult terek, a felújított infrastruktúra tovább erősítheti az intézmény egészének szakmai munkáját, a tagintézmények egymás közötti kapcsolatainak erősítését, a korszerű szakmai és módszertani ismeretek közös birtoklását, a tudásátadást, a tapasztalatok megosztását.

Jelen tartalom kizárólag a szerző álláspontját tükrözi. Az Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal az írásos anyagban szereplő információk felhasználását illetően.

Ha teszett Önnek a cikk, ossza meg másokkal is!